شیوه های نادرست ازدواج
سنت پیامبر آخرالزمان: ازدواج
روابط قبل و بعد،موانع،آسیبها و... در ازدواج

خواستگاری غیراصولی

همکلاسی ام را برای ازدواج مناسب دیده ام و می خواهم از او در دانشکده خواستگاری کنم.آیا اینگونه خواستگاری کردن اشکالی دارد؟


خواستگاری کردن، مثل بسیاری از کارهای دیگر(رفتن به مسجد، زیارتگاه، مهمانی، کلاس درس و .....) آدابی دارد.
اینگونه خواستگاری کردن از دختر، پسندیده نیست، زیرا:

1. به شان و جایگاه والای او لطمه می زند،
2. آشکار شدن آن در محیط دانشگاه، ممکن است ایجاد بدبینی و تهمت به شما و به ویژه دختر شود. و افرادی گمان کنند که رابطه ای قیلی در کار بوده و باعث آبروریزی و از دست رفتن فرصت های ازدواج برای هر دوی شما به ویژه
دختر شود.

3. دختر پرهیزکار،به طور طبیعی در مقابل اینگونه خواستگاری کردن، برخورد مناسبی نخواهد داشت و پاسخ منفی محکم و تحکم آمیز او ممکن است باعث لطمه روحی و احساس حقارت شما شود.

4. امکان پاسخ مثبت یا منفی برای دختر وجود ندارد، زیرا براساس ظاهر شما وشناخت سطحی نمی تواند پاسخ دهد و پاسخ مثبت یا منفی به خواستگار، باید پس از گذراندن فرایند خواستگاری صورت گیرد، بنابراین اگر آمادگی ازدواج دارید، تحقیقی مختصر درباره ائ انجام دهید و اگر شرایط اولیه همتایی را داشتید، به طور رسمی و از طریق خانواده خود به خواستگاری بروید.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری هفتم www.pichak.net كليك كنيد

برخی از آقایان، در محیط کار یا تحصیل از خانم ها خواستگاری می کنند، درحالی که قصدشان ازدواج نیست. به خانمهای محترم توصیه می شود که بکوشند در محیط کار یا تحصیل به گونه ای برخورد کنند که طمع طمع ورزان و هوس بازان از بین برود.

خنده های خلاف شان یک خانم، نگاه های معنادار، چشم و ابرو آمدن، نازک و کش دار و با کرشمه حرف زدن، هوس بازان را تحریک می کند تا به سمت آنان بیایند و به بهانه خواستگاری برای ازدواج، سوء استفاده کنند.براساس آوزه های دینی، با ناز و کرشمه سخن گفتن زن، بیماردلان را به طمع می اندازد، به همین دلیل خداوند در قرآن کریم، بانوان را از این گونه سخن گفتن نهی می فرماید(احزاب، آیه 32).

البته خواستگاری هر کسی را نمی توان برای سوءاستفاده پنداشت. ممکن است همکاران یا همکلاسی هایی که شرایط اولیه را دارند، به واقع به قصدازدواج، از خانمی خواستگاری کنند، برای اینکه بفهمید این گونه خواستگاران در سخن خود صداقت دارند، بهترین برخورد این است که با احترام و مودبانه و بدون تشر و قشقرق(در صورتی برخورد قاطعانه و همراه با تشر پیشنهاد می شود که طرف را می شناسید و می دانید که شخص هوس بازی است و هدفی جز سوءاستفاده از شما راندارد که در این صورت، باید با قاطعیت امیدش را قطع کنید، وگرنه ممکن است با مزاحمت های بعدی، آبروی شما را در معرض خطر جدی قرار دهد.) بگویید: هر کاری آدابی دارد و مقصودتان این است که اگر قصد ازدواج دارید، با خانواده خود تشریف بیاورید.

مطمئن باشید کسی که قصد سوء داشته باشد، چنین اقدامی نخواهد کرد.برخی خواستگاران اصرار دارند که تا قبل از خواستگاری رسمی، مدتی را با آنها ارتباط برقرار کنید تا همدیگر را بهتر بشناسید.پذیرش این پیشنهاد از طرف شما(حتی با اطلاع خانواده)، مشکلات بسیاری را برایتان پدید می آورد و خطر فراوانی دارد(رجوع کنید به پستهای قبلی در همین وب)، پس مراقب خود باشید و مغلوب اصرار و وسوسه های آنان نشوید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





21 آبان 1389برچسب:شیوه های نادرست ازدواج, :: 3:58 :: نويسنده : ابوذر

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. در حد توان علمی،دینی و تجربی در مورد مسائل مربوط به ازدواج به شما دوستان مشاوره و راهنمایی خواهم داد.منتظر نظرات،پیشنهادات و انتقادات شما هستم. به شما بازدیدکننده عزیز پیشنهاد میکنم مطالب گذشته موجود در آرشیو رو هم حتما مطالعه کنید.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 70
بازدید ماه : 66
بازدید کل : 70356
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1